Prvá aféra! 4ka poplietla novinárov na vlastnú propagáciu

  • Milenec 12.10.2015 - 18:59

    Život je v prvom rade jedno vééľké srandovné divadlo a my sme len herci, ktorí hráme svoju rolu. Niečo podobné vyhlásil onoho času známy Vilko Shakespeare. Inými slovami - je to všetko v úplnom poriadku a keby len takýchto srandovných a posteľných vecí bolo viac.

  • Rastislav.j12.10.2015 - 19:31 Trvalý odkaz

    Mňa zajíma práca novinára, nie kde a s kým sa fotil. Teda ak sa nefotil v Evinom rúchu :-)

    Manobb12.10.2015 - 22:17 Trvalý odkaz

    Nuž ja zastávam práve opačný názor, aj keď budem možno osamotený alebo v menšine. Ak chce byť novinár ako osoba (skutočne) nezávislý, nemal by prijímať dary v akejkoľvek forme, pretože (hoci si to nemusí spočiatku ani uvedomovať), emocionálne sa kladne naladí a jeho objektivita je menej efektívna = kvalita objektivity ide dole.

    Nemyslím si, že novinár by mal podliehať pokušeniam na cudzích akciách. (keď sa chce vyblázniť, nech si redakcia urobí vlastnú žúrku)

    K čomu je dobrá taká akcia, ak sa na nej dejú (aj) iné veci ako LEN posun informácií od firmy smerom k redaktorovi ? Źe nanič ? Tak to je potom aj odpoveď na to, prečo by to tá firma robila ? No preto, lebo je to iba a len na jej prospech a je to klasický postup, ako si "získať" človeka na svoju stranu = obmedzovať jeho objektivitu a vplývať na jeho emócie /zážitkom, hmotných/nehmotným darom a pod./ ....

    "Keď vtáčka lapajú, pekne mu spievajú" ... toto platí všeobecne, t.j. aj pri korupcii, ktorá je LEN poslednou inštanciou ... takmer vždy to začína najprv drobným všimným (v rôznych formách), akože priateľstvom a pod. Je to postupný a niekedy aj zdĺhavý proces "získavania si človeka na svoju stranu", ktorému predchádza jeho "oťukávanie" a test, či "sa na to hodí" ...

    P.S.: Je veľmi, ale veľmi ťažké byť nezávislým, ak sa človek chce pohybovať vo vyšších kruhoch, či v biznise, kde sa točia prachy. A je ešte horšie, ak človek, ktorý sa tým zaoberá, zistí (nie vždy hneď), ako to v skutočnosti "funguje" a ako objektivita/nezávislosť/autonómnosť človeka (ktorý si myslí, že je nezávislý) dostáva "na frak". ;-) (Veľa Slovákov je len bábkami bábkarov v rôznych "životných divadelných predstaveniach" ...)

    P.P.S.: Ospravedlňujem sa, ak môj príspevok vyostrí diskusiu, nikoho som ním nechcel uraziť alebo obviniť. Predmetnú úvahu prosím chápte iba vo všeobecnosti, netýka sa tejto firemnej akcie, hoci nie je vylúčené, že sa dá na ňu nielen teoreticky aplikovať (nebol som tam, tak to neviem objektívne posúdiť)

    Záverom: Ak by totiž Slováci chápali pojmu korupcia v najširšom význame slova, potom by zrejme nielen náš spoločný rozpočet bol v prebytku, ale by bolo aj oveľa menej falošných kamarátstiev, ad hoc spolkov i rôznych propagačných akcií .... Novinár totiž nie je, resp. nemal by byť konzumentom a spotrebiteľom, pre ktorých je určený marketing ako forma "presviedčania" ... Novinára by mali presviedčať iba fakty, t.j. technické špecifikácie + vlastná skúsenosť s produktom. A na to propagačné akcie nie sú podľa môjho názoru vhodným miestom.

    Rastislav.j13.10.2015 - 00:32 Trvalý odkaz

    Celá tvoja rozsiahla analýza vychádza z tvojho omylu, že“ Źe nanič ?“ správna odpoveď je, že na zlepšenie komunikácie medzi novinárom a firmou.

    Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

    Wayne13.10.2015 - 00:44 Trvalý odkaz

    Poucenie: pokial sa v jednej posteli neschadzaju vylucne manzelia, moze to mat za nasledok komplikacie v zivote a stratu doveryhodnosti.

    Manobb13.10.2015 - 00:49 Trvalý odkaz

    Rastislav, co sa este da viac zlepsit na komunikacii, ak na otazku novinara subjekt vzdy odpovie vecne a jasne ? Ak to tak nefunguje, tak je chyba vzdy na strane subjektu ! A je na mienkotvornosti a objektivite media - novinara, aby si to subjekt nemohol dovolit ho odignorovat. Prax je vsak taka, ze je jednoduchsie si veci zlahcovat a ludi si jednoducho spravit poslusnejsimi. ;-)

    martian13.10.2015 - 00:57 Trvalý odkaz

    Manobb, tak je to na(ne)stastie aj v mojej branzi. Ked nam partneri robia produktove skolenia, tiez ponosia vsakovate reklamne predmety - pera, diare, hrnceky, privesky, ... a to ani nehovorim o konferenciach a kongresoch.
    Uprimne, nieco si nechame, ostatne skonci u klientov, ktorym to fakticky aj ma patrit. Len je smutne, ze nasi partneri to nedaju klientom priamo.

    Rastislav.j13.10.2015 - 06:28 Trvalý odkaz

    Manobb čo? Asi všetko. Ale tebe asi stačí mailová komunikácia.