Huawei Mate 20 Lite - POZOR! Výrobná softvérová vada všetkých týchto mbilov - Vyhadzujú SD karty!

  • 20 príspevkov
  • Ján Bélik 06.12.2018 - 18:03

    Dňa 22.10.2018 sme si v O2 zakúpili rovno dva kusy týchto mobilov. Samozrejme sme si kúpili aj nové kožené púzdra a hlavne aj nové rýchle SD karty (128GB SanDisc Ultra micro SDXC UHS-I A1). Hneď v druhý deň ráno prvý mobil hlásil: Chyba karty SD - Karta SD poškodená, vymeňte ju. Druhý mobil sa rovno sám reštartoval, pričom neskôr ešte v ten deň začal ukazovať tú istú chybovú hlášku, ale to neustále pravidelné samovoľné reštartovanie mu zostalo. Samozrejme sme vyskúšali všetko možné, ako formátovanie SD kariet v PC, v mobiloch, ako aj výmenu za iné SD karty, ale všetko zostalo pri starom, pričom podotýkam, že všetky SD karty sú plne funkčné na iných prístrojoch. Po štyroch dňoch sme nakoniec obnovili mobily do stavu, v akom vyšli z továrne. No, žiaľ nič nepomohlo. Tak teda na druhý deň, po piatich dňoch od zakúpenia sme mobily dali reklamovať v Nitre (HM Tesco Galéria). Na vybavenie reklamácie sme čakali tri týždne. Jeden z mobilov bol už na prvý pohľad z vonka poškodený - bol zo zadu ako aj na bokoch poškriabaný, a bolo na ňom vidieť známky neodborného rozoberania v "odbornom" servise v Bratislave. Samozrejme sa nám to nepáčilo, ale bolo povedané predajcovi O2, že teda ak už mobil bude pracovať bezchybne, tak sa s týmito poškodeniami vyrovnáme... V protokole obidvoch mobilov sa uvádza: Zariadenie spĺňa podmienky a predpoklady pre záručnú opravu. Prejavené vady boli odstránené výmenou náhradných dielov. Zariadenie bolo v súlade s požiadavkami výrobcu otestované a aktualizované na najvyššiu dostupnú verziu softvéru. Na prvom mobile vraj bol vymenený diel: "SNE ZÁKLADNÁ DOSKA DUAL RKR", a na druhom mobile vraj to isté, ale navyše: " SYSTÉMOVÝ MODUL" a "SNE ZADNÝ KRYT MODRÝ RKX". Už z toho je hneď každému jasné, že v tom "odbornom" servise sú naozaj odborníci! Nuž, ale toto sa nám ale úplne potvrdilo, keď sme doma zasa začali mobily ťažkopádne odznova nastavovať, aj keď už o niečo rýchlejšie, lebo sme si ich pred tým zálohovali... Hneď sme zbadali prvé klamstvo vyjadrenia "odborného" servisu o aktualizácii mobilov na najvyššiu dostupnú verziu softvéru - ten bol na obidvoch mobiloch úplne základný z výroby! A potom, večer v ten istý deň - presne tie isté problémy, ako na začiatku!!! Tak zasa po piatich dňoch od prebratia reklamovaných mobilov sme ich dali na reklamáciu, ale už s tým, že keďže urobili hrubý zásah do úplne nových mobilov, pričom výsledok ich "odbornej" práce je len akurát znehodnotenie týchto úplne nových mobilov - žiadame o výmenu za úplne nové mobily, alebo odstúpenie od zmluvy!... Keďže sme až teraz úplne zbadali, že je s týmito mobilmi naozaj niečo vážne v neporiadku, tak sme hľadali na webe nejaké informácie ohľadom problémov s mobilmi tohoto typu. No vôbec nič sme nenašli, a asi sme prvý na Slovensku, čo píšu takúto recenziu ku týmto mobilom... No, ale nie tak tomu je v Nemecku! Tam už je veľa potvrdení tohoto problému, lebo na ich trh prišli tieto mobily skorej, a aj si do nich kupujú SD karty, čo u nás je to zriedkavé pri internej pamäti 64GB, alebo ešte vo vyšších kapacitách vnútornej úložnej pamäte. Takže je už dávno jasné pre mnohých, že tieto mobily majú výrobnú softvérovú vadu, kvôli čomu v krátkom časovom úseku rozposlali už viaceré nové aktualizácie na vyriešenie týchto problémov, no zatiaľ sa im v tom zjavne nedarí. Samozrejme sme pochopili, že prečo tieto mobily nemajú v mnohých obchodoch, resp. prečo boli stiahnuté z predaja, a predávajú sa len po pár kusoch, aby pre nás - klientov - nebol veľmi nápadný úbytok týchto mobilov na trhu... Všetky zainteresované kruhy to vedia - na čele s výrobcom značky HUAWEI. Je to absolútne neférové a určite aj protizákonné, lebo nás klientov tým klamú a zavádzajú, lebo si kupujeme od nich tovar, ktorý nie je od začiatku plne funkčný, a teda nespĺňa deklarované technické parametre! Keby jasne a čestne vyhlásili, že je tam takýto problém, a že sa na odstránení už intenzívne pracuje, tak by boli ľudia určite kľudnejší, že to je len otázkou času... Ale oni sa snažia naťahovať čas s falošnými opravami a tým neúmerným časom reklamácií, pričom vám tovar vrátia v dezolátnom stave jak z vonka, tak aj z vnútra!!! A nakoniec, ako sa to stalo aj nám, včera 5.10.2018 nám prišiel už prvý mobil z druhej reklamácie - ten, čo nebol po ich "oprave" aj z vonka poškodený - s týmto výsledkom:"Odôvodnené zamietnutie reklamácie, popisovaná závada sa neprejavila". Je jasné, že nás to dosť rozčúlilo, lebo aj dotyčný predajca bol voči nám absolútne arogantný, pričom sme okamžite mobil na mieste dali na tretiu reklamáciu z toho istého dôvodu, ako bola reklamácia prvá a druhá! Teraz čakáme, v akom stave príde z druhej reklamácie druhý mobil. Aby si mohol toto každý osobne zistiť, tu je link na Nemeckú stránku: https://www.android-hilfe.de/forum/huawei-mate-20-lite.3420/sd-karte-le… Ak môžeme porosiť - keby niekto ďalší mohol a na Slovensku potvrdiť túto výrobnú vadu týchto mobilov Huawei Mate 20 Lite. Ďakujem.

  • Šimon06.12.2018 - 18:43 Trvalý odkaz

    Napíš na fórum huafan tam vám pomôžu. Mam druhy mobil dcérskej začky honor 9 mám tam SD kartu a toto a toto sa mi nestalo ani pri Huawei P9. Keby ste tak skúsili inu SD kartu napríklad od Samsungu alebo tak
    Tiež nechápem prečo ste brali v tejto cenovej kategórii huawei mate 20 lite keď O2 za tú istú cenu môže mať človek aj honor 10 :)

    Profile picture for user Petra Ballová

    Petra Ballová04.09.2019 - 20:17 Trvalý odkaz

    In reply to by Šimon

    Ja mam huawei p 20 lite mate a mam tiez ten isty problem s SD kartou ze nespolupracuje s telefonom uz bol telefon 4 krat na reklamacii a nic z toho ...u nich sa vada neprejavila ...stale telefon vypisuje ze chyba SD karty a samavolne sa vymazu stratia fotky a podla nich to nie problem

    Ján Bélik06.12.2018 - 20:58 Trvalý odkaz

    Ano, na huafan som tiež napísal a čakám teraz na ich vyjadrenie... Od Huawei máme už viacero prístrojov, a boli a aj sme s nimi spokojní... Toto je prvý vážny zádrhel od nich - čo im až tak nevyčítam, lebo u nových vecí sa to obyčajne stáva, akurát tie chyby väčšinou vychytajú ešte pred tým, ako mobily dajú takpovediac na predajné pulty... Ja to hlavne zazlievam koncovým predajcom, ktorý ak už raz majú v ruke peniaze, tak už takto obslúženého klienta - nepoznajú, samozrejme do chvíle, kým zasa klient nepríde ku nim nejaký ten obnos utratiť... Čo sa týka toho, že prečo Huawei, namiesto Honor? Výber všetkého, čo si človek chce zakúpiť, je obyčajne u väčšiny populácie kompromisom medzi možnosťami, čo by chcel, a čo si môže konieckoncov dovoliť... SD karty boli skúšané rôzne, v kartách problém nie je určite... Treba pozrieť ten link, čo som vyššie uviedol.

    Šimon06.12.2018 - 22:20 Trvalý odkaz

    Keď mam povedať úprimne lepšie keď človek si kúpi honor ako huawei to kvôli tomu že lepšia je podpora pre honor :) Naozaj to bude nejaká chyba ale sám by som ten model nekupoval lebo stojí draho ma strednú triedu a po druhé môžem mam za to lepši mobil honor 10 :)

    Ján Bélik06.12.2018 - 23:32 Trvalý odkaz

    Nuž, už som sa ku tomu vyjadril dostatočne, napriek tomu, že tu nebola zadaná téma: HONOR vs. HUAWEI. Ale napriek tomu ďakujem za reakciu.

    Ján Bélik08.12.2018 - 10:48 Trvalý odkaz

    Otvoril som oveľa podrobnejšie túto tému aj na huafan.cz - keďže fy.HUAWEI a jeho zástupcovia by mali byť tými najkompetentnejšími pri riešení tohoto rozsiahleho problému (ako aj pre to, že dĺžka komentárov je na tejto stránke obmedzená, lebo keď som tu na začiatku všetko napísal, čo som chcel, tak pri odoslaní som mal koniec odrezaný, kvôli čomu som musel môj článok korigovať...), pričom sa už okamžite ozvali prví ľudia z čiech, ako aj zo slovenska, ktorí majú ten istý problém s mobilmi Huawei Mate 20 Lite... Dávam sem preto priamy link: https://www.huafan.cz/discussion/7006/softverova-vyrobna-vada-vsetkych-…

    Matej08.12.2018 - 18:52 Trvalý odkaz

    uf, tak to veru nepotesi, mrzi ma Jan008 ze mate tieto problemy. Ocividne pri tom chrleni modelov je problem pre vyrobcu vsetko otestovat a odladit.
    Ale co sa tyka tej prvej reklamacie po 5 dnoch - info aj pre inych - ak je to mozne, telefony vzdy objednavat cez internet, a pri akychkolvek problemoch do 14 dni VRATIT (s tym ze im uvediete, ze zariadenie je od vyroby chybne), a zase radsej objednat novy kus.
    Ak uz raz ide telefon na reklamaciu, tak sa len zacne kolotoc zamietnutych oprav (zavada sa neprejavila), alebo este vacsieho poskodenia zariadenia (ano, v servisoch fakt asi robia opice, potvrdzuje sa mi to uz dlhsie).
    A neviem s akymi servismi O2 spolupracuje, lebo tiez mam zlu skusenost s reklamaciou HTC. Podrobnosti sem rozpisem neskor

    Ján Bélik09.12.2018 - 11:47 Trvalý odkaz

    (Editované kvôli útokom z huafan.cz)Ďakujem Maxim, ako som tu naposledy uviedol - otvorili sme túto tému na huafan.cz, a začali sme tam nečakaný boj s moderátormi tohoto fóra, ktorí tam začali do nás neuveriteľne útočiť - a to úplne mimo témy! Pozri sa tam na to a budeme vďačný za každú podporu Tebe, ako aj každému inému... Tiež je tam táto téma otvorená pod tým istým názvom, a ja som tam pod tým istým menom...

    Ján Bélik09.12.2018 - 20:14 Trvalý odkaz

    Takže priatelia, keďže na fóre huafan.cz nám už zablokovali prístup, a nemôžeme písať na našu stránku, a vieme, že veľmi pozorne sledujú všetko, čo píšeme aj tu, tak tu nechávame odkaz pre nich, lebo sa tento príspevok už z ich stránky neodoslal: "99% tohoto fóra? Možno. Aj keď si myslíme, že aj toto tiež patrí do oblasti vašich zbožných prianí. Ale čo sa týka vás, toho najtvrdšieho jadra FUNCLUBU HUAWEI - je to určite pravda, ako to tu predvádzate! Na tomto virtuálnom fóre ste doma vy, ale vonku, v reálnom živote sme doma my! A poriadne si vy všetci zapamätajte - 99% VŠETKÝCH OSTATNÝCH ĽUDÍ MIMO TOHOTO FÓRA - JE NA STRANE NAŠEJ! A EŠTE "MALÁ" FAKTICKÁ POZNÁMKA - TOTO VŠETKO SI ROZBEHOL TY SÁM JOZEFE S TVOJOU NEADEKVÁTNOU REAKCIOU O HYSTÉRII! A TEDA AJ V TOMTO PRÍPADE SI SA USVEDČIL TY SÁM!!! No a koniec koncov - ste vy všetci potvrdili úplne všetko tým, že ste nám zablokovali prístup na reakcie..." Tak priatelia, išli sme tam zdielať naše poznatky s obyčajnými ľuďmi, no nakoniec sme museli bojovať s hlúposťou a fanatizmom vedenia tohoto fóra HUAFAN.CZ A sme zvedaví, či budú mať toľko odvahy, alebo vlastne drzosti - odstrániť celý náš účet aj s príspevkami... Ak to urobia, nevadí - všetko sme "screenshotli" a potom to všade zavesíme...

    Profile picture for user mar.bartian@gmail.com

    oxy11.12.2018 - 14:29 Trvalý odkaz

    mne osobne vzdy do par mesiacov v kazdom telefone (motorola, BB) "odisla" kigston karta, potom som kupil 2 x samsung skapali aj tie... jedine karty ktore u mna drzia su san disc.

    Šimon13.12.2018 - 00:11 Trvalý odkaz

    Stačilo tam počkať teraz čítam že na nový rok príde aktualizácia ktorá to vyrieši. Stačí vkľude počkať a hotovo :)

    ondrakomous13.12.2018 - 11:55 Trvalý odkaz

    nebud naivni, podle me to ani výrobce nedokaze poradne otestovat na všechny výrobce karet, spis bych se priklanel k variante, ze problem je ve vyberu karty a pokud to kartou není, tak pochybuji, ze to software opravi, pak by totiž vice pravdepodobnejsi bylo, ze se jedna o hardwarovy problem. je to jak pise oxy, pametovy karty v mobilech jsou nestesti.

    JanyBB31.12.2018 - 02:10 Trvalý odkaz

    Zdravim vas. Ja mam Huawei P9. Problem s SD kartami som zacal mat nejak v lete. Vkuse som to daval za vinu zlym SD kartam tak som skusal rozne znacky. Po 4. Karte som reklamoval mobil. Nebudete mi verit ale dnes mi prisiel z opravy vlozil som do neho SD kartu a kartu nenacitalo. Bohuzial som si to vsimol az v aute pred predajnou. Takze som musel nanovo poslat na reklamaciu. Cize odporucam telefony skontrolovat hned ako pridu z opravy, keby som to urobil pred podpisanim papierov tak by som ho neprebral a tym padom by to nestihli vyreklamovat do tych 30.dni

    Peter19.01.2019 - 15:01 Trvalý odkaz

    Tak s týmto hodnotením Huawei plne súhlasím a aj ja mám skúsenosti s touto značkou. Mám už zakúpený druhý mobil značky Huawei a obidva boli vadné (P 9 Lite, Mate 20 Lite), teda mali hardvérovú chybu, ktorú servisáci Huawei nedokázali opraviť a ani ich to nejako netrápilo, že zákazník sa sťažuje na vyriešenie týchto závad.
    Pozor,pri rozhodovaní či kúpite model Mate 20 Lite od Huawei. Telefón má od výroby neopraviteľnú chybu hardvéru. Telefón nespolupracuje so žiadnymi Micro SD kartami a vyhadzuje chybu poškodenej karty, samočinne sa prepne na vnútornú pamäť! Je to odskúšané na štyroch zariadeniach a s rôznymi kartami, chyba sa neustále opakuje. Keďže sme na túto chybu upozornili Huawei, vyhovorili sa, že na tom pracujú a chybu odstránia aktualizáciou, alebo máme dať telefóny do servisu, no je to zavádzanie, nakoľko tento problém aktualizáciou neodstránia a so servisu vám príde telefón s tou istou chybou! Pozreli sme sa na fóra v Európe a čuduj sa svete tento problém tam tiež riešia už od minulého roka, viď. stránku : https://uk.community.huawei.com/mate-20-series-20/mate-20-lite-all-sd-c…
    Kto nechce rozšíriť pamäť o SD kartu, tak možno mu tento model bude vyhovovať, ale ak mám kúpiť telefón za cenu do 300 €,tak musí musí fungovať bezchybne!
    Zhrnutie, Huawei sa tvári aká je to super značka, no veru nie je, keď dokáže pustiť na trhy Európy šmejd!

    Peter19.01.2019 - 15:09 Trvalý odkaz

    A teda ešte malá rada pre tých, čo nebudú reklamovať či sťažovať sa, lebo aj tak vám Huawei nepomôže, používajte telefón bez Micro SD karty a občas ju vložte do telefónu a skopírujte si foto či videá na kartu, aby ste ich mali zálohované, keby telefón nebodaj úplne odišiel. potom kartu zas vyberte, lebo nikdy nemôžete vedieť čo pošle Huawei za aktualizáciu a karta vám úplne odíde.