Výnosy sa medziročne mierne znížili o 1 % na 1,925 bil. japonských jenov (16,235 mld. EUR), prevádzkový zisk bol o 18 % vyšší než v rovnakom období minulého roka. Vyšplhal sa na 230,9 miliárd JPY (1,947 mld. EUR). Napriek porovnateľným tržbám sa čistý zisk medziročne prepadol o 33 % na 152,1 miliardy JPY (1,282 mld. EUR).
Mobilná divízia sa začiatkom tohto roka zlúčila do segmentu Electronics Products and Solutions, kam patria aj televízory a fotoaparáty. Vo zverejnených výsledkoch divízie EP&S vidíme, že predaji smartfónov sa darilo menej než pred rokom. Tržby klesli zo 130,4 mld. JPY na 100,6 miliardy, no namiesto straty akú vykázala divízia vlani, sa výrobca môže tešiť zo zisku 1 mld. JPY. Vďačí za to úsporným opatreniam.
Počet predaných kusov mobilných zariadení sme sa zo zverejnených údajov nedozvedeli, neoficiálne odhady hovoria o necelom milóne, čo by bol oproti Q2 2018 vyše 50 % pokles.
Top model Xperia 1 sa v Európe začal predávať až koncom druhého štvrťroka, preto v sledovanom období do čísel výrazne nezasiahol. Či pomôže mobilnej divízii k lepším výsledkom v práve prebiahajúcom treťom kvartáli, sa dozvieme až po zverejnení hospodárenia na jeseň.
(1 EUR = 118,57 JPY, kurz NBS 5. 8. 2019)
Zdroj: sony.net
Diskusia k článku: