Orange: celoštátny výpadok (aktualizované 3x) + odškodnenie

Pôvodný text, 2010-02-03 08:49:

Viacerí čitatelia nám napísali, že majú problém so sieťou Orange.

Jozef píše, že nie je možné prihlásenie do siete v Bratislave na Kramároch, ani sa nedokáže dovolať na Zákaznícku linku.

Roman z Vranova nad Topľou má rovnaký problém, prihlásiť sa do siete vraj dokážu v danej oblasti len Prima karty.

V našom diskusnom fóre sa objavila už aj téma Orange: celostatny vypadok. Z nej vyplýva, že v Prešove dátové prenosy fungujú. Prispievateľ Jarik zase v okolí Prievidze hlási plnú funkčnosť siete. Tinco z Martina odporúča prepnúť na 2G sieť, ktorá v jeho oblasti funguje. Vypravca z Banskej Bystrice oznamuje, že dátové služby mu fungujú, hlasové nie.

Aktualizované:

Našej redakcii bola práve doručená nasledovná oficiálna správa:

Spoločnosť Orange Slovensko eviduje v týchto hodinách výpadok služieb svojich mobilných sietí 2G a 3G, ktorý nastal približne o 5:00 hodine. V dôsledku výpadku nie sú k dispozícii hlasové ani dátové služby na celom území Slovenska. V súčasnosti identifikujeme príčinu problému. Akonáhle budú známe bližšie informácie o príčinách ako aj predpokladanom termíne odstránenia výpadku, budeme Vás ako aj našich zákazníkov prostredníctvom médií informovať o ďalšom postupe.

Spoločnosť Orange Slovensko sa svojim zákazníkom ospravedlňuje.

Aktualizované 12:30:

Podľa oficiálnych informácií je v tejto chvíli už obnovená prevádzka 2G siete na celom území Slovenska s výnimkou vybraných lokalít z Bratislave, Pezinku a Senci. Orange postupne obnovuje aj prevádzku svojej 3G siete. V prípade problému s pripojením do 2G siete zákazníkom odporúčame vypnutie a opätovné zapnutie telefónu, aby sa mohol v sieti korektne zaregistrovať.

Aktualizované 16:30:

Sieť Orangeu by podľa hovorcu Richarda Fidesa mala byť opäť plne funkčná. V tlačovej správe sa Orange vyjadruje k príčine vzniku problému, ako aj kompenzácií pre zákazníkov.

Tlačová správa:

Spoločnosť Orange Slovensko informuje, že prevádzka jej mobilných sietí bola obnovená prakticky v plnom rozsahu. Mobilné služby 2G siete boli dostupné už v ranných hodinách okolo 10:00. Po obnovení prevádzky 3G siete sú riadne dostupné všetky hlasové a dátové služby ako aj SMS v oboch mobilných sieťach Orangeu

Výpadok mobilnej siete zaznamenal Orange 3. februára 2010 v skorých ranných hodinách na celom území Slovenska. Prevádzka sietí bola od rána postupne obnovovaná, pričom ako prvá bola obnovená prevádzka 2G siete a postupne zapájaná sieť 3G na celom území Slovenska. Počas celého výpadku oboch mobilných sietí Orangeu boli riadne dostupné volania na tiesňovú linku. V prípade pretrvávajúcich problémov s pripojením telefónu do siete Orange odporúča vypnutie a opätovné zapnutie mobilného telefónu alebo modemu pre jeho riadnu registráciu v sieti.

Na definitívnom určení jeho príčiny Orange spolupracuje s dodávateľom. Predpokladanou príčinou výpadku bola technická porucha na technologickom zariadení NG HLR – dôležitom sieťovom komponente, ktorý sa podieľa na riadení telekomunikačnej prevádzky v sieti.

Spoločnosť Orange Slovensko sa svojim zákazníkom opätovne za výpadok ospravedlňuje. Ako odškodnenie Orange zákazníkom účastníckych programov nespoplatní SMS správy odoslané z domácej siete v priebehu dnešného dňa na účastnícke telefónne čísla zákazníkov národných sietí SR. Zákazníkom predplatených služieb Orange navýši kredit. Ďalšie podrobnosti o kompenzácii Orange zverejní na svojej internetovej stránke.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu